Introducció
La Taxonomia de Bloom és un concepte basat en les habilitats i processos del pensament que tenen els infants durant el seu procés d'aprenentatge. Rep aquest nom pel creador d'aquesta taula, Benjamin Bloom.
En aquest llistat s'organitza jeràrquicament les habilitats que han d'aconseguir tenir els alumnes, de manera que no podran passar de nivell sinó adquireixen totes les capacitats que requereix el nivell. Per exemplificar-ho una mica més, no podràs passar a un nivell superior sense haver interioritzat les habilitats del nivell inferior.
Reflexió
Pel que fa referència a l'aprés a les classes de GITIC, un bon mestre no ha de restar al marge de les eines que té al seu abast. Ha de ser coneixedor de les TIC (Tecnologies de la informació i de la comunicació) per tal d'afavorir l'aprenentatge dels seus alumnes.
Gràcies a la coneixença de les habilitats descrites a la taula de la Taxonomia de Bloom el professor ha de tenir-les present i potenciar-les, entenent que son eines indispensables per a que els alumnes assoleixin amb èxit els processos d'aprenentatge.
Ampliació
Aquesta taula tan important és basa en uns conceptes bàsics, sis verbs que han de portar a la pràctica els alumnes per tal d'assolir els objectius d'aprenentatge. Aquests verbs son els següents, per ordre de menys importància a més: Recordar, Comprendre, Aplicar, Analitzar, Avaluar i Crear.
Tot seguit us deixo la taula de la Taxonomia de Bloom per a que l'observeu de ben a prop i agafeu consciència del que pretenia transmetre fa més de 50 anys i encara avui tenim tant present, podent-la adaptar a les TIC i les noves necessitats de l'alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada